Παρασκευή, 26 Φεβρουαρίου 2010 | By: Tangorodos

Χορεύοντας σε Milonga με πολλά ζευγάρια στην πίστα ή σε πολύ μικρή πίστα


Όλο και περισσότερες πόλεις ανά τον κόσμο υποδέχονται το tango. Όλο και περισσότερες milongas ανοίγουν κάθε χρόνο. Όποιος ταξιδεύει, πιθανότατα μπορεί να βρει μια milonga στα μέρη που επισκέπτεται. Και για έναν ταξιδιώτη το tango είναι κάτι σαν μια γλώσσα επικοινωνίας. Για παράδειγμα, αρκετοί απο εμάς γνωρίζουμε μια ξένη γλώσσα (κυρίως αγγλικά) και αυτήν χρησιμοποιούμε στα ταξίδια μας για να επικοινωνήσουμε με τους ντόπιους. Κάτι τέτοιο είναι και το tango. Όταν έχεις μάθει tango, πηγαίνοντας σε μια ξένη πόλη μπορείς να βρεις μια milonga και να χορέψεις. Μπορείς να επικοινωνήσεις με έναν ξένο ή ξένη χρησιμοποιώντας μια μη λεκτική μορφή επικοινωνίας.
Με την άνθηση που έχει το tango τα τελευταία χρόνια θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι η σύγχρονη «παγκόσμια» γλώσσα. Όμως, όπως κάθε γλώσσα επικοινωνίας, έτσι κι αυτό έχει κάποιους κανόνες, κάποιο συντακτικό. Θα ξεχωρίσω τους κανόνες σε δύο κατηγορίες.
Η πρώτη κατηγορία κανόνων συνθέτει την τεχνική. Δηλαδή τον τρόπο που χορεύει ο χορευτής. Αυτό που μαθαίνουμε από το δάσκαλό μας. Είναι σημαντικό να προσπαθήσουμε να μάθουμε όσο γίνεται καλύτερα την τεχνική του tango γιατί αυτή θα μας επιτρέψει να εκμεταλλευτούμε καλύτερα τις δυνατότητές μας και άρα να εκφραστούμε καλύτερα, να επικοινωνήσουμε περισσότερο και πιο έντονα. Αλλά ας αφήσουμε την τεχνική. Αυτήν ελπίζουμε ότι ο καθένας θα τη μάθει σωστά από σωστούς δασκάλους.
Στη δεύτερη κατηγορία κανόνων ανήκουν οι κανόνες που δεν αφορούν την τεχνική, αλλά όλες οι συνήθειες, οι κώδικες επικοινωνίας, τα έθιμα που έφερε μαζί του το tango. Αυτές οι κοινωνικές δομές έχουν περάσει διαμέσου των χρόνων και των διαφορετικών χωρών και έχουν κατασταλάξει σε ορισμένες κοινά αποδεκτές αρχές. Υπάρχουν κανόνες για τη συμπεριφορά μας σε μια milonga: πώς ζητά ένας άντρας από μια γυναίκα να χορέψουν, πώς συμπεριφερόμαστε στον/στην παρτενέρ, ποιά είναι η συμπεριφορά μας στα άλλα ζευγάρια και άλλες παρόμοιες καταστάσεις.
Σε αυτό το άρθρο θα ασχοληθώ με τη συμπεριφορά σε μια milonga με πολλά ζευγάρια στην πίστα που έχει ως αποτέλεσμα ο χώρος που μας μένει για να χορέψουμε να είναι ελάχιστος. Υπάρχουν διάφορες milongas ανά τον κόσμο που έχουν σχεδόν πάντα πάρα πολύ κόσμο, ειδικά στο Buenos Aires. Συχνά οι μαθητευόμενοι tangueros αμελούν να εκπαιδευτούν σε τέτοιες καταστάσεις και συνεπώς μπορεί να δημιουργηθούν προβλήματα.Οι περισσότεροι μαθητές κακομαθαίνουν, είτε από τον πολύ χώρο που τους παρέχεται, είτε γιατί χορεύουν συνέχεια σε μια «δικιά» τους milonga όπου όλοι είναι γνωστοί μεταξύ τους. Τί γίνεται όμως όταν πάμε σε άλλη milonga; Εκεί, οι παρευρισκόμενοι δεν μας γνωρίζουν και μάλλον δεν είναι έτοιμοι να μας συγχωρήσουν πολλά. Τί νόημα έχει αν κάποιος χορέψει μερικούς χορούς και κάνει εκπληκτικές φιγούρες αλλά έχει χτυπήσει όλα τα άλλα ζευγάρια και τον έχουν ήδη αντιπαθήσει οι μισοί παρευρισκόμενοι; Ας δούμε λοιπόν αυτούς τους κανόνες:
¨ Ακολουθούμε τη γραμμή χορού.
Η γραμμή χ
ορού έχει φορά
αντίθετη απο τους δείκτες του ρολογιού. Πρέπει να χορεύουμε ακολουθώντας αυτή την κατεύθυνση, πίσω από κάποιο άλλο ζευγάρι, χωρίς να προσπαθούμε να το προσπεράσουμε (εκτός αν συντρέχουν ειδικοί λόγοι). Επίσης, χορεύουμε όσο γίνεται πιο έξω, στις άκρες τις πίστας, αφήνοντας τον εσωτερικό χώρο ελεύθερο. Ο εσωτερικός χώρος χρησιμοποιείται κυρίως απο τους αρχάριους που δεν μπορούν ακόμα να ελέγξουν την κατεύθυνσή τους. Μην διασχίζετε την πίστα (διαγωνίως ή καθέτως). Προσπαθήστε να κάνετε τα βήματα που ξέρετε σε αυτή την κυκλική φορά.
¨ Οι "φιγούρες" πρέπει να γίνονται στις γωνίες της πίστας.
Όταν θέλουμε να κάνουμε μια φιγούρα που απαιτεί χώρο, θα την κάνουμε όταν φτάνουμε σε μια
άκρη της πίστας και όταν το προπορευόμενο ζευγάρι έχει ήδη στρίψει, ώστε να έχουμε ελεύθερο χώρο μπροστά μας. Επίσης, μπορείτε να πάτε προς το κέντρο της πίστας για να κάνετε μια φιγούρα, αν υπάρχει αρκετός χώρος και μετά προσπαθήστε ομαλά να ξαναμπείτε στο χορευτικό ρεύμα. Μπορούμε δηλαδή να φανταστούμε ένα ρεύμα που πηγαίνει εξωτερικά και ένα ρεύμα μέσα από αυτό, που προορίζεται για τις φιγούρες οι οποίες απαιτούν χώρο ή στάση.
¨ Κάντε ανάλογα ή μικρά βήματα.
Μάθετε βήματα
(ιδέες δηλαδή) που μπορούν να κάνουν το χορό σας ενδιαφέρων, χωρίς να απαιτούν χώρο. Ακόμη, μπορείτε να κάνετε μικρότερα βήματα.
¨ Αποφύγετε το πίσω βήμα (leaders). Αν είστε leader μην κάνετε πίσω βήμα (ούτε στο 1 του "βασικού"). Κι αυτό γιατί δεν βλέπετε τι γίνεται πίσω, αλλά και το πίσω ζευγάρι δεν μπορεί να το προβλέψει.
¨ Ο leader είναι υπεύθυνος για τις συγκρούσεις.
Για οποιαδήποτε σύγκρουση
, ακόμα και γι' αυτές που μπορεί να κάνει η κοπέλα (follower) με τα πόδια της, υπεύθυνος είναι ο leader. Αν συμβεί μια σύγκρουση με άλλο ζευγάρι, είναι πολύ σημαντικό ο leader που την προκάλεσε να κοιτάξει τον άλλο leader και να κάνει ένα απολογητικό νεύμα με το κεφάλι του.
¨ Μην σταματάτε να χορεύετε.
Να χορεύετ
ε συνέχεια χωρίς να σταματάτε μέσα στην πίστα π.χ. για να μιλήσετε, να εξηγήσετε κάτι. Ακόμα και τα
χορευτικά σταματήματα σε αργά-δραματικά μέρη της μουσικής πρέπει να γίνονται με πολλή προσοχή.
¨ Η/ο follower βοηθά τον leader.
H
/o follower μπορεί να δε
ι εκεί που δεν μπορεί να δει ο leader. Μπορεί έτσι να τον προετοιμάσει, αν δει πίσω του μια επικείμενη σύγκρουση, αυξάνοντας την ένταση που τον κρατά (προφανώς απότομα). Μπορεί ακόμα να «αρνηθεί» να πάει προς τα εκεί όπου προβλέπει μια σύγκρουση.
¨ Χρησιμοποιήστε την περιφερειακή όρασή σας.
Συνήθως οι περισσότεροι χορευτές εστιάζουν το βλέμμα τους στον/στην παρτενέρ τους. Πρέπει
, όμως, χρησιμοποιώντας την περιφερειακή μας όραση, να βλέπουμε και το χώρο γύρω μας. Η συγκέντρωση στον/στην παρτενέρ μας και στη μουσική, είναι κάτι που αυξάνει το ενδιαφέρον σε ένα χορό, αλλά καλό είναι να είμαστε και ενταγμένοι στο χώρο.
¨ Απαγορευμένα βήματα.
Τα άλματα,
gantzos, boleos, και
όλες οι φιγούρες κατά τις οποίες τα πόδια προεκτείνονται πέρα από το χώρο που καταλαμβάνουν τα σώματα, είναι απαγορευμένα. Αν σας δουν να οδηγείτε έστω κι ένα gantzo, πιθανόν να σχηματίσουν αρνητική γνώμη για εσάς, με αποτέλεσμα να μην θέλουν να σας χορέψουν μετά !!!
¨ Χορέψτε σε κλειστή στάση.
Το χορευτικό αυτό στ
υλ λέγεται Milonguero (Apilado, Close embrase κ.α.). Προτιμήστε το, αλλά μόνο αν η follower το αποδέχεται. Βοηθά να καταλαμβάνουμε λιγότερο χώρο και δεν επιτρέπει πολλές φιγούρες ή βήματα, έχει όμως το δικό του ενδιαφέρον.

(από το http://www.tangoneon.gr/misc/crowdedmilongas.htm )

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Από το Blogger.